Пачасціліся выпадкі прыцягнення да адміністрацыйнай адказнасці ў сувязі з недэклараваннем або недакладных дэклараваннем тавараў

//Пачасціліся выпадкі прыцягнення да адміністрацыйнай адказнасці ў сувязі з недэклараваннем або недакладных дэклараваннем тавараў

Пачасціліся выпадкі прыцягнення да адміністрацыйнай адказнасці ў сувязі з недэклараваннем або недакладных дэклараваннем тавараў

2018-09-20T12:00:17+00:00 Сентябрь 20, 2018|Новости|

З уступленнем у сілу з 31 студзеня 2018 года змяненняў і дапаўненняў у Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях (далей – Каап) і Працэсуальна-выканаўчы кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях», якімі практычна адменена канфіскацыя прадметаў адміністрацыйных правапарушэнняў (за выключэннем рэчаў, канфіскаваных з абароту), а таксама выключаная магчымасць звароту ў даход дзяржавы тавару пры спыненні мытняй вытворчасці па справе ў сувязі з невысвятленнем вінаватага асобы па ч. 1 і ч. 3 арт. 14. 5 Каап, пачасціліся выпадкі прыцягнення да адміністрацыйнай адказнасці па арт. 14. 5 Каап міжнародных грузаперавозчыкаў, якія ажыццяўляюць дэклараванне тавару на стадыі транзіту пры ўездзе на мытную тэрыторыю Еўразійскага эканамічнага саюза.

Мытны орган пры гэтым зыходзіць з таго, што менавіта перавозчык згодна з п. 7 ч. 1 арт. 2 Мытнага кодэкса Еўразійскага эканамічнага саюза (далей – МК ЕАЭС) выступае дэкларантам перамяшчанага тавару, прад’яўляючы мытнаму органу пры ўездзе ў Рэспубліку Беларусь камплект таварасуправаджальных дакументаў, якія выступаюць у якасці транзітнай дэкларацыі. Пры гэтым палажэнні Канвенцыі КДПГ і Закона Рэспублікі Беларусь ад 14.08.2007 № 278-З «Аб аўтамабільным транспарце і аўтамабільных перавозках», пад увагу не прымаюцца, так як ставяцца да сферы рэгулявання прыватных адносін (дагаворных), а не публічных (адміністрацыйных).

Штрафныя санкцыі ў адпаведнасці з ч. 1 і ч. 3 арт. 14. 5 Каап прадугледжваюць адказнасць у выглядзе штрафу ў памеры да 30% ад кошту прадмета адміністрацыйнага правапарушэння.

Даведачна. Артыкул 14.5. Каап «Недэклараванне альбо недакладнае дэклараванне тавараў».

1. Недэклараванне тавараў, якія падлягаюць мытнаму дэклараванню, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных артыкуламі 14.1, 14.3 гэтага Кодэкса і часткай 2 гэтага артыкула, –

цягне накладанне штрафу ў памеры ад пяці да пяцідзесяці базавых велічынь, а на індывідуальнага прадпрымальніка або юрыдычную асобу – да трыццаці адсоткаў ад кошту прадмета адміністрацыйнага правапарушэння.

РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  Езда без регистрационных номеров будет разрешена

2. Недэклараванне што перамяшчаюцца праз мытную мяжу Еўразійскага эканамічнага саюза фізічнымі асобамі якія падлягаюць мытнаму дэклараванню наяўных грашовых сродкаў і (або) дарожных чэкаў –

цягне накладанне штрафу ў памеры ад пяці да пяцідзесяці базавых велічынь з канфіскацыяй незадэклараваных наяўных грашовых сродкаў і (або) дарожных чэкаў ў частцы перавышэння над сумай, перамяшчэнне якой праз мытную мяжу Еўразійскага эканамічнага саюза дапускаецца без мытнага дэкларавання, або без канфіскацыі.

3. Ўяўленне мытнаму органу пры мытным дэклараванні тавараў недакладных звестак аб таварах (за выключэннем звестак аб классификационном кодзе па адзінай Таварнай наменклатуры знешнеэканамічнай дзейнасці Еўразійскага эканамічнага саюза), альбо прадстаўленне ў мэтах памяшкання тавараў пад мытную працэдуру несапраўдных дакументаў, альбо выкарыстанне ў гэтых мэтах падробленага сродкі ідэнтыфікацыі або сапраўднага сродкі ідэнтыфікацыі, які адносіцца да іншых таварах і (або) транспартных сродкаў, калі названыя дзеянні паслужылі ці маглі паслужыць падставай для вызвалення ад выплаты мытных пошлін, падаткаў, або заніжэння іх памеру, або невыкарыстання забарон і (або) абмежаванняў, устаноўленых заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, і (або) міжнароднымі прававымі актамі, якія складаюць нарматыўную прававую базу Мытнага саюза і Адзінай эканамічнай прасторы, і (або) міжнароднымі дагаворамі і актамі, складнікамі права Еўразійскага эканамічнага саюза, –

цягнуць накладанне штрафу ў памеры ад пяці да пяцідзесяці базавых велічынь, а на індывідуальнага прадпрымальніка або юрыдычную асобу – да трыццаці адсоткаў ад кошту прадмета адміністрацыйнага правапарушэння.

Заўвага. 1. Пад несапраўднымі дакументамі, названымі ў сапраўднай артыкуле, варта разумець падробленыя дакументы, дакументы, атрыманыя незаконным шляхам, дакументы, якія адносяцца да іншых таварах і (або) транспартных сродкаў.

2. Асоба, якая ўчыніла дзеянне, прадугледжанае часткамі 1 або 3 гэтага артыкула, вызваляецца ад адміністрацыйнай адказнасці ў выпадку добраахвотнага пісьмовага звароту дэкларанта або мытнага прадстаўніка ў мытны орган аб дапушчаных парушэнні з адначасовым прадстаўленнем мытнай дэкларацыі і дакументаў, на падставе якіх яна запоўненая, альбо дакумента аб унясенні змяненняў і (або) дапаўненняў у мытную дэкларацыю з дадаткам неабходных дакументаў, калі на дату, папярэднюю дату паступлення звароту і рэгістрацыі прадстаўленых дакументаў, выкананы наступныя ўмовы:

РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  Вялікія планы. Беларускі электрогрузовик

мытны орган не выявіў адміністрацыйнага правапарушэння;

мытны орган не паведаміў дэкларанта, мытнага прадстаўніка або асоба, якое валодае паўнамоцтвамі ў дачыненні да тавараў, або яго прадстаўніка аб правядзенні мытнага кантролю, калі такое апавяшчэнне абавязкова, альбо не пачаў правядзенне мытнага кантролю без апавяшчэння, калі такога паведамлення не патрабуецца.

У мэтах зніжэння рызык прыцягнення да адміністрацыйнай адказнасці па арт. 14.5. Каап лічым магчымым у якасці прэвентыўных мер выкарыстоўваць наступныя рэкамендацыі экспертаў-юрыстаў і адвакатаў:

1. Прадугледжваць у дагаворах на перавозку грузу ўмова, якое дазваляе перавозчыку патрабаваць з заказчыка аўтамабільнай перавозкі кампенсацыі шкоды, выкліканага прыцягненнем перавозчыка да адміністрацыйнай адказнасці па прычыне недакладнасці звестак аб таварах, пазначаных у таварасуправаджальных дакументах.

2. Адмаўляцца ад дэкларавання грузу, які перамяшчаецца транзітам, з ускладаннем ў дамове перавозкі грузу такой абавязкі на адпраўніка або атрымальніка грузу, у тым ліку з дапамогай выкарыстання паслуг, размешчаных у пунктах мытнага афармлення мытных прадстаўнікоў.

3. Прадугледжваць у дамове перавозкі права перавозчыка прысутнічаць пры загрузцы грузу, а таксама аглядаць непасрэдна сам груз, а не яго знешняе стан і ўпакоўку, на прадмет яго адпаведнасці зьвестак, пазначаных у таварасуправаджальных дакументах.

4. У мэтах прыцягнення да ўдзелу ў справе аб адміністрацыйным правапарушэнні грузаўладальнікаў (заказчыка) хадайнічаць аб накладанні мытнымі органамі арышту на груз (пункт), які знаходзіцца ў валоданні перавозчыка, да моманту перадачы тавару адпраўніку, у адпаведнасці з артыкулам 8.7. Працэсуальна-выканаўчага кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях.

5. Хадайнічаць аб прыцягненні да справы аб адміністрацыйным правапарушэнні прадстаўнікоў грузаадпраўшчыка, грузаатрымальнікаў, экспедытара, якія мелі дачыненне да афармлення дакументаў, у адпаведнасці з арт. 2.4. Каап.

6. У выпадку перавозкі дарагіх грузаў, а таксама грузаў, класіфікацыя якіх выклікае сумнеў, звяртацца ў мытныя органы за атрыманнем папярэдняга рашэння аб класіфікацыі тавараў у адпаведнасці з артыкулам 21 Мытнага кодэкса Еўразійскага эканамічнага саюза.

РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  Арыгінальная прэзентацыя новага цягача спецыяльнага выпуску ад «Белтракэндбас». Як гэта было

Источник: www.transportal.by

Отправить ответ

  Subscribe  
Сообщить о