Не пустыя абяцанні. Кантроль па “Платону” сапраўды зрабілі больш жорсткім

//Не пустыя абяцанні. Кантроль па “Платону” сапраўды зрабілі больш жорсткім

Не пустыя абяцанні. Кантроль па “Платону” сапраўды зрабілі больш жорсткім

2018-08-29T12:00:08+00:00 Август 29, 2018|Новости|

У канцы чэрвеня ўлады паабяцалі, што адначасова з тым, як ад МУС да Растранснагляду пяройдзе функцыя адміністратара штрафаў у сістэме «Платон», будзе ўзмоцнены кантроль за тымі, чые велікагрузы бясплатна ездзяць па платных федэральных дарогах. Можна было б падумаць, што гэта абяцанне, хутчэй, маніпуляцыя і ціск на страх перавозчыкаў і што далей пагрозы яно і не павінна пайсці. Аднак самі перавозчыкі і статыстычныя дадзеныя запэўніваюць: кантроль за апошнія паўтара месяца сапраўды узмацніўся.

У прынцыпе, схема проста запалохвання перавозчыкаў выглядала б вельмі лагічнай.

Аднак ва Ўрадзе вырашылі на адзін толькі прыток спалоханых перавозчыкаў (якіх, як паказваюць тры гады дзеяння «Платона», і запалохаць не так-то проста) не спадзявацца, а павялічыць паступленні ў казну адначасова і колькасцю грашовых спагнанняў, і колькасцю афіцыйна далучыліся да сістэмы.

Апошнія два справаздачы «РТ-Інвест Транспартныя Сістэмы» (аператара «Платона») зафіксавалі небывалы рост рэгістрацыі.

За месяц з 15-га чэрвеня па 14-е ліпеня ў сістэме было зарэгістравана рэкордная колькасць транспартных сродкаў — 20 104 вялікагруза, а за месяц з 15-га ліпеня па 14-е жніўня — рэкордная колькасць ўпершыню далучыліся перавозчыкаў — 9 597 новых карыстальнікаў. Лік «новенькіх» аўтамабіляў пры гэтым злёгку паменшылася, да 17 539 машын, аднак нават у паменшаным выглядзе яно перавышае сярэднія паказчыкі.

Гэта значыць: пасля таго, як кантроль перайшоў да Растранснагляду, рост новых карыстальнікаў у сістэме склаў 24,5%, рост рэгістрацыі транспартных сродкаў — 160% (па параўнанні з перыядам з 15-га траўня па 14-е чэрвеня).

Праўда, пры гэтым практычна не павялічылася колькасць штомесячных збораў. Так, з 15-га чэрвеня па 14-е ліпеня (статус Растранснагляду як адміністратара штрафаў, нагадаем, стаў афіцыйным з 8-га ліпеня) сума паступленняў у параўнанні з папярэднім месяцам не тое што не вырасла, а нават паменшылася на 87 млн рублёў.

РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  Между Беларусью и Латвией были согласовали квоты разрешений на международные автоперевозки

І толькі апошні справаздачу паказвае, што за карыстанне дарогамі сталі плаціць крыху больш: з 1,948 млрд. рублёў у перыяд неужесточенного кантролю да 1,975 млрд. рублёў праз паўтара месяца пасля таго, як кантроль зарабіў.

Казаць аб узмацненні жорсткасці кантролю не зусім карэктна. Проста да нядаўняга часу сістэма функцыянавала больш намінальна, а вось з 8-га ліпеня яна сапраўды пачала працаваць.

Першапачаткова «Платон» запусцілі нейкім дзіўным чынам. Растранснагляду даручылі штрафаваць замежных кіроўцаў, прычым без доступу да базе аўтаматычнай фіксацыі парушэнняў, а ДІБДР — айчынных перавозчыкаў, і то толькі ў выпадку аўтаматычнай фіксацыі бясплатнага праезду.

Пры гэтым тэхнічных сродкаў, як адзначалі ў міністэрстве, для фіксацыі парушэнняў не хапала, а праграмнае забеспячэнне не было падрыхтавана належным чынам.

1-га студзеня 2018-га года запрацаваў адзіны федэральны Цэнтр аўтаматызаванай фіксацыі адміністрацыйных правапарушэнняў (ЦАФАП), а з 8-га ліпеня і ўсе паўнамоцтвы па «злове» як замежных, так і мясцовых неплацельшчыкаў перайшлі да аднаму ведамству — Растранснагляду.

Тым самым заканадаўчыя няўвязкі былі ліквідаваны, тэхнічныя магчымасці ў выглядзе ЦАФАП, 480 счытвальных «рамак» і 100 спецыяльна абсталяваных аўтамабіляў аб’яднаны і задзейнічаныя — і сістэма запрацавала так, як яна, па сутнасці, і павінна была працаваць з самага пачатку.

Пастановы аб штрафе, як адзначаюць у Ространснадзоре, выпісваюцца ЦАФАП аўтаматычна, ЦАФАП, у сваю чаргу, мае доступ да базе ДІБДР, а інфармацыйная сістэма ДІБДР перад афармленнем штрафу ў абавязковым парадку пацвярджае кожнае транспартны сродак.

Увогуле, ёсць усе падставы гаварыць аб тым, што «ўзмоцнены» кантроль за ўладальнікамі грузавых аўтамабіляў цяжэй 12 тон прыйшоў не на час (так бы мовіць, для постраху), а ўжо назаўсёды.

Источник: www.transportal.by

Отправить ответ

  Subscribe  
Сообщить о