Мыць ці не мыць

//Мыць ці не мыць

Мыць ці не мыць

2018-05-17T12:00:09+00:00Май 17, 2018|Новости|

Наўрад ці знойдзецца перавозчык, якому не даводзілася сумнявацца ў адказ на такі амаль гамлетаўскае пытанне. Накшталт, аб чым тут думаць, акрамя грошай…Звычайны тэнт памыць звонку стаіць у раёне 30 еўра, пры рэгулярных рэйсах у Заходнюю Еўропу грузавік павінен «памыцца» 2 – 3разы ў месяц – за год набягае сума, параўнальная з коштам страхоўкі. За мыццё халадзільніка знутры і звонку прыйдзецца выкласці паўсотні еўра, цыстэрну памыць – сотня. Калі выдатак на падтрыманне чысціні памножыць на колькасць машын у фірме – стане зразумела, што ёсць сэнс эканоміць, але рабіць гэта трэба з розумам. Багатыя штрафамі выпадкі мы вырашылі падрабязна разгледзець.

Нямецкае прыхільнасць да чысціні

Калі верыць легендам вадзіцеляў-міжнароднікаў, якія распавядаюцца на паркінгах і ў чэргах перад межамі, за брудную машыну ў Нямеччыне штрафуюць абавязкова. Таму на ўсім памежжы Польшчы і квітнее «моечный бізнес». Кіроўцы распавядаюць, па рацыі за шмат кіламетраў на ўсіх знаёмых мовах жаночыя галасы, перабіваючы адзін аднаго, зазываюць наведаць менавіта іх бокс, прыцягваючы ўвагу бясплатным абедам, душам або банальна wi-fi.

Знаёмы перавозчык з Германіі, аднак, сцвярджае, што няма ніякага штрафу за немытый кузаў, на аўтабанах можна сустрэць машыны ладна запыленыя, але каб спынялі і каралі…не бачыў сам і ад іншых не чуў. Ёсць штраф у сувязі з наўмыснай псутай нумарных знакаў, якім лічыцца пакрыццё дзяржнумароў шклом, плёнкай або іншымі адбівальнікамі (такія штукі прадаюць і ахвотна выкарыстоўваюць расейцы). У Германіі, калі зловяць – заплаціце ад 50 да 100 еўра.

Зрэшты, кліенты Cargo.Lt нам распавялі, што аддаюць перавагу не рызыкаваць і мыць машыны на польска-германскай мяжы. Па-першае, пакуль усю Польшчу праедзеш, будзеш брудней, чым быў, па-другое, там інфраструктура больш развітая, пад’езды, паркінгі, буфеты – як гаворыцца, не праязджайце міма. Па-трэцяе, паслугі польскай аўтамыйкі абыходзяцца танней літоўскай, мінімум, на пяцёрку еўра. Хоць там працуюць такія ж выхадцы з Украіны, як у Літве, жартуюць кіроўцы!

РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  21-гадовая жанчына дальнобойщица з Ірландыі і яе Scania настолькі прыгожыя, што могуць прыпыніць вулічнае рух

Але ўжо чаго ў немцаў не адабраць – яны свае дарогі мыюць. Таму і аўтамыйка ў Польшчы акупляецца – заехаў вымытым ў краіну, і выязджаеш праз тыдзень без прыкметных змен у вонкавым выглядзе.

Калі ж ёсць неабходнасць памыцца на чужыне – да прыкладу, халадзільнік пасля перавозкі мяса знутры трэба для наступнага грузу падрыхтаваць – карысна ведаць, што ў нядзелю ў Швейцарыі і Германіі машыны мыць забаронена, прыйдзецца чакаць да панядзелка. Уладальнікі аўтамыек і рады б даць паслугу кліенту ў самы свабодны дзень тыдня, але вось эколагі супраць.

Агульнае правіла ЕЗ – не ствараць небяспеку для іншых

Адзіным законным падставай для штрафу за «немытость» у Швейцарыі, Германіі і Аўстрыі можа стаць пункт аб эксплуатацыі небяспечнага аўто. Пры гэтым, запылены кузаў не прыцягне ўвагу дарожнага інспектара, але вось прыкметна помутневшие ад пылу або непагадзі люстэркі і шкла кабіны могуць быць прызнаныя фактарам рызыкі на дарозе. Як пішуць у тлумачэннях да каталога штрафаў для грузавога транспарту, у фуры нават дробны збой у працы бартавога кампутара можа мець трагічныя наступствы для ўсіх удзельнікаў руху. Таму, за бруднае шкло можа пагражаць штраф у 25 еўра. Для параўнання, столькі ж каштуе язда з пратэрмінаваным тэхаглядам ад 2 да 4 месяцаў!

Пародоксально, але і ў менш развітых краінах ЕС імкнуцца не адставаць у пагоні за чысцінёй грузавікоў як часткай бяспекі руху. У Румыніі і Балгарыі ездзіць на «занадта бруднай машыне» прызнана парушэннем правілаў дарожнага руху. Штраф могуць выпісаць за бруд на нумарных знаках, фарах і поворотниках. Лічыцца, што гэта абцяжарвае прыняцце рашэння іншымі ўдзельнікамі руху. Праблема адрозная з дапамогай вядра і анучы ў не занадта людным месцы. Агульнае правіла для небагатых краін – увага вартавых парадку лепш не прыцягваць, усе яны прагнуць грошай.

РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  Арыгінальная прэзентацыя новага цягача спецыяльнага выпуску ад «Белтракэндбас». Як гэта было

Дарэчы, падобная пазіцыя ў Суседняй Беларусі. Брудныя шкла, фары, нумарныя знакі і люстэркі могуць быць прызнаныя небяспечнымі. Паліцыя мае права прыцягнуць кіроўцу да адказнасці за «парушэнне грамадскага парадку». І сімвалічная сума штрафу ( у межах 10 еўра) дапоўніцца стратай часу і нерваў.

Бывай, нямытая Расія

Прыпавесцю сярод перавозчыкаў стала Расея, дзе таксама збіраюцца караць за брудныя машыны. Ва ўмовах мясцовых дарог патрабаванне, мякка сказаць, празмернае, але гэтыя размовы вядуцца не без прычын. Вясной у буйных гарадах Расіі праводзяць акцыі «Чысты аўтамабіль». Паліцыя мае права за «неналежны знешні выгляд аўтатранспартных сродкаў» спыніць і выпісаць кіроўцу штраф памерам у 500 рублёў (няпоўных 7 еўра) – смешная сума, але яна павінна быць пры сабе ў рублях, каб не «раскруціць даішніка» на больш сур’ёзныя прэтэнзіі.

У іншы час, калі вас палохаюць штрафам за брудны кузаў, будзьце спакойныя — у Адміністрацыйным кодэксе РФ не існуе санкцый за не мытую машыну. Ёсць артыкул 12.2 частка 1 Каап, дзе ўсталяваны штраф у 500 рублёў толькі за нечытэльныя нумары, калі з адлегласці 20 метраў у светлы час сутак на іх немагчыма распазнаць хоць бы адзін з сімвалаў. Ноччу правіла дзейнічае толькі ў дачыненні да задняга нумарнога знака.

Іншы законнай прычынай прыдзіркі можа стаць гразевы след ад пратэктара ў выезду з грунтоўкі на асфальт. Кіроўцу ў такім выпадку ставіцца артыкул 12.33 Каап, якая за « якое стварае пагрозу бяспецы дарожнага руху пашкоджанне дарог шляхам забруджвання дарожнага пакрыцця» ўстанаўлівае больш сур’ёзны штраф у памеры 5000 – 10000 рублёў (каля 130 еўра). Скажаце, што міжнароднікі не ездзяць па грунтовкам? У Расіі ездзяць, і не толькі там.

Свая мыйка – бліжэй да фурам?

РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  "Права" подорожают в 4 раза!

Пры падрыхтоўцы матэрыялу у ходзе апытання перавозчыкаў мы пераканаліся, што аўтамыек для грузавога транспарту ў Літве не густа. Да прыкладу, нам не ўдалося знайсці ні адной кругласутачнай, а бо кіроўцы могуць адправіць у рэйс у любы час. Многія фірмы, якія заявілі сябе як аўтамыйкі, неўзабаве мяняюць профіль на рамонт і аўтасэрвіс. Такая доля былога падраздзялення «Линавы» — гэтай зімой мыйнай абсталяванне прададзена з малатка, цяпер тут толькі рамонтныя устуги.

Аўтаматычная мыйка і дэзінфекцыя цыстэрнаў бескантактавым спосабам ва ўсёй Літве падаюць толькі Kimela ў Клайпедзе і Truckwash ў раёне Кедайняй. Буйныя перавозчыкі трымаюць ўласныя аўтамыйкі для халадзільнікаў і тэнтаў, аднак, у гэтым выпадку чужых машын на прадпрыемстве не прымаюць. За мыйку халадзільніка звонку і ўнутры на StarBalt ў Траку Воке заплаціце 55 еўра ( памыць ўручную нутро з шланга), за дэзінфекцыю і ліквідацыю паху тым жа спосабам, але з ужываннем сродкаў бытавой хіміі даплаціць яшчэ 15 еўра. У Вільні на Švaros Bazė абліць халадзільнік знутры з шланга варта ўсяго дзесятку, але дэзінфекцыя вам абыдзецца ў 35 еўра, а акісленне – усе 60.

Для цікаўных паведамляем, што з’явіліся аўтамыйкі мабільныя – такія вертыкальныя калоны-шчоткі на калясках штурхае ўздоўж фургона чалавек. Варта найпростая мадэль 6500 еўра. Можна паспрабаваць пашырыць бізнес і не плаціць іншым за навядзенне чысціні. Аднак, нам ўладальнік транспартнага прадпрыемства Рэмігіюс з аўтапаркам у 30 машын (тэнтаў і халадзільнікаў) распавёў, што адкрыў уласную мыйку ў Панявежысе, але неўзабаве адмовіўся ад яе – не акупляецца.

Крыніца: cargonews.lt

Источник: www.transportal.by

Отправить ответ

Оставьте первый комментарий!

  Subscribe  
Сообщить о