Магчымыя перашкоды ў працы дальнабойшчыкаў

//Магчымыя перашкоды ў працы дальнабойшчыкаў

Магчымыя перашкоды ў працы дальнабойшчыкаў

2018-07-24T12:00:29+00:00 Июль 24, 2018|Новости|

Дзейнасць кіроўцы далёкага прытрымлівання звязана з высокім узроўнем небяспекі і адказнасці. І ў дзяржавах СНД, і ў Заходняй Еўропе, ды і наогул ва ўсім свеце дальнабойнікі могуць стаць ахвярамі злачынцаў.

Не так даўно стала вядомая гісторыя пра кіроўцу з Віцебска, у якога знайшлі ў машыне наркотыкі сярод яго грузу і ледзь за гэта не пасадзілі ў турму на 12 гадоў. Дальнабойнік не ведаў, што рэчывы, якія знаходзяцца ў яго грузавіку. Яго ў выніку апраўдалі.

Недахопы дальнабойшчыкаў пры пагрузцы тавару ў транспарт

У такой сітуацыі можа апынуцца абсалютна любы дальнабойнік, які выконвае міжнародныя рэйсы. Як засцерагчы сябе і ніколі не трапляць у такія сітуацыі?

Трэба разумець хто ўсё-такі нясе адказнасць за груз – перавозчык, фірма-адпраўнік або атрымальнік? Гэты спрэчка дазваляецца Канвенцыяй аб дагаворы перавозак міжнароднага ўзроўню.

Па гэтым пагадненням менавіта перавозчык нясе адказнасць і за свае дзеянні, і за працу сваіх наёмных агентаў, да паслуг якіх ён звяртаецца для выканання замовы.

Асоба, якая адпраўляе груз і твар, якая атрымлівае груз абмяркоўваюць і прапісваюць момант пераходу права ўласнасці з аднаго на іншага. Перавозчык цалкам адказвае за страту тавару, яго псаванне ў працэсе перамяшчэння па маршруце і яшчэ нясе адказнасць за магчымае спазненне па тэрмінах здачы грузу атрымальніку.

Ці мае права перавозчык не пакрываць шкоду, калі з таварам што-небудзь здарылася?

Гэта магчыма ў сітуацыях, якія пазначаны ніжэй, але гэта яшчэ трэба здолець даказаць:

1). былі сур’ёзныя надзвычайныя абставіны (форс-мажор, землятрус, вайна і іншае, што ніяк не залежыць ад кіроўцы);

2). памылкі не кіроўцы, а адпраўніка або атрымальніка тавару;

3). спецыфічныя, уласцівыя транспортируемому грузу ўласцівасці;

РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  Обязательное предварительное информирование в ТС

4). праблемы з пакаваннем, якія нельга заўважыць пры візуальным аглядзе.

Трэба прысутнасць дальнабойніка пры пагрузцы тавару ў транспарт і патрабуецца яго подпіс на дакументы?

Так, перавозчыку трэба прысутнічаць пры пагрузцы машыны, неабходна палічыць ўвесь тавар, паглядзець, як яго ўкладваюць і мацуюць у аўтамабілі. Парушэнняў быць не павінна ці іх трэба выправіць пры знаходжанні. Але ў дальнабойніка няма права на раскрыццё ўпакоўкі, каб даведацца змесціва грузу.

Доказам прыняцця тавару да транспарціроўцы лічыцца подпіс дальнабойніка ў таварнай і транспартнай накладной CMR для перавозак міжнароднага ўзроўню. Калі ў дакуменце няма заўваг, значыць, па змаўчанні кіроўца прыняў груз у прымальным стане.

Калі есць якія-то праблемы, іх трэба абавязкова прапісаць у пункце №18 накладной, пішацца ва ўсіх экзэмплярах, пачынаючы з копіі для адпраўніка.

Самая папулярная праблема – гэта ігнараванне кіроўцам працэсу пагрузкі і адсутнасць увагі да дэталяў. Бывае, калі ашуканцы спецыяльна ствараюць сітуацыі, каб кіроўцы не было пры прыёмцы тавару, займаюцца працэсам самі. Гэта звычайная памылка маладых спецыялістаў.

Ведайце! Кіроўца заўсёды павінен знаходзіцца пры загрузцы яго машыны, бо з моманту прыемкі грузу і да яго здачы атрымальніку, толькі ён адказвае за тавар. Трэба ўважліва глядзець, што адбываецца на этапе пагрузкі.

Тут таксама ведайце аб тым, што ёсць і выключэнні на небяспечныя аб’екты кіроўцы не дапусцяць на загрузку.

Многія думаюць, што калі працуюць на вялікую кампанію, то праблем з таварам будзе менш. Але, цяжкасць у тым, што ў фірмы па перавозках таксама могуць быць новыя кліенты, так што тут на 100 працэнтаў сябе не засцерагчы, калі разлічваць толькі на сваю фірму.

Самыя бяспечныя краіны для перавозак – гэта дзяржавы Заходняй Еўропы, а самыя небяспечныя – краіны Азіі.

РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  Приходилось ли вам когда-нибудь слышать о водителях-призраках?

У сітуацыі, калі груз здаецца падазроным дальнабойнік можа звярнуцца да свайго дыспетчару, мэнэджару, ёсць шмат разнастайных варыянтаў сувязі, каб прасігналізаваць аб тым, што адбываецца. Таксама перад тым, як ехаць у рэйс атрымаеце пісьмовае адпраўленне ад вашага начальства.

Калі падчас мытнага надгляду спецыялісты службы знайшлі што-то падазронае ці забароненае, трэба памятаць, што грузавік хутчэй за ўсё накіруюць на дэталёвы дагляд і ўвесь тавар выцягнуць з транспарту для праверкі. Гэта павінна адбывацца на складзе часовага захоўвання і абавязкова прысутнасць як мінімум трох чалавек – чалавек ад мытні, начальнік склада і сам дальнабойнік. Трэба за ўсім вельмі ўважліва назіраць.

Калі будзе знойдзены дзіўны тавар, кіроўца будзе пісьмова тлумачыць сітуацыю. Тады трэба абавязкова патлумачыць што змесціва грузу не з’яўляецца адказнасцю кіроўцы. Трэба распісаць ўсю пагрузку тавару, дэталі працэсу.

Толькі ўважлівасць і акуратнае стаўленне да ўсіх этапаў працы можа зберагчы дальнабойніка ад небяспечных сітуацый!

Источник: www.transportal.by

Отправить ответ

  Subscribe  
Сообщить о