Лагістычныя цэнтры і кошт адказнага захоўвання ў Беларусі

//Лагістычныя цэнтры і кошт адказнага захоўвання ў Беларусі

Лагістычныя цэнтры і кошт адказнага захоўвання ў Беларусі

2018-10-05T12:02:13+00:00 Октябрь 5, 2018|Новости|

Па стане на 30 верасня 2018 г. у Рэспубліцы Беларусь функцыянуюць 48 лагістычных цэнтраў. Самымі прывабнымі рэгіёнамі для будаўніцтва лагістычных цэнтраў, як і раней, застаецца Мінскі (за МКАД, паблізу II і IX транс’еўрапейскіх транспартных калідораў) і Берасцейскі (мяжа з Польшчай) рэгіёны. Так у Мінскай вобласці знаходзяцца 36 з 48 лагістычных цэнтраў, у Брэсцкай вобласці – 6, у Гродзенскай вобласці – 2, Магілёўскай, Гомельскай і Віцебскай абласцях – пабудаваныя па адным логистискому цэнтру.

З усіх дзеючых лагістычных цэнтраў – 12 з’яўляюцца дзяржаўнымі (з іх РУП «Белмытнясэрвіс» – 6 лагістычных цэнтраў), астатнія створаны за кошт інвестыцый нацыянальных і замежных інвестараў. Сярод айчынных інвестараў – вытворчыя прадпрыемствы, транспартна-лагістычныя кампаніі, лагістычныя аператары, дыстрыб’ютарскія кампаніі, рытэйлеры, дэвелаперы, сярод замежных – інвестары з Расіі, Азербайджана, Ірана і Кітая.

Паводле ацэнак экспертаў па стане на 30 верасня 2018 г. агульная плошча крытых складскіх плошчаў класа «А» складае больш за 812 тыс. м2, іх нихсклады агульнага карыстання складаюць 653 тыс. м2, склады часовага захоўвання і мытныя склады – 107 тыс. м2, нізкатэмпературныя склады і склады халадзільнікі – 52 тыс. м2. Плошча сучасных кантэйнерных тэрміналаў складае больш за 150 тыс. м2. Для параўнання, плошчы складоў класа «А» і «У» ў раёне Варшавы складаюць каля 2,6 млн. м2. Такая ж плошча лагістычных цэнтраў, прадстаўленых у Польшчы, перавышае 9 млн. м2. А агульны аб’ём сучасных складскіх памяшканняў у Кіеўскім рэгіёне складае больш за 2 млн. м2.

Паводле ацэнак экспертаў, да канца 2018 г. плошча складоў класа «А» павялічыцца на 90 тыс. м2 і складзе больш за 900 тыс. м2. Прагназуецца, што ў 2019 г. плошча складскіх плошчаў класа «А» складзе – дасягне 1 млн. м2, у 2020 г. – дасягне – 1 млн. 100 тыс. м2.

РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  Европейский Союз разрешил контроль на границах

У канцы 2018 г. РУП «Белмытнясэрвіс» плануе здаць у эксплуатацыю транспартна-лагістычны цэнтр у набліжай пункта пропуску «Каменны Лог» на беларуска-літоўскай мяжы. Пад будаўніцтва выдзелены зямельны ўчастак у 10 га. Прадугледжваецца будаўніцтва складскіх памяшканняў плошчай 18 тыс. м2, стаянкі, пункты тэхнічнага абслугоўвання аўтамабіляў і гасцініцы з аб’ектам грамадскага харчавання. ТАА «Бремино Груп» плануе пабудаваць у 2018 г. транспартна-лагістычны цэнтр «Бремено-Бераставіца» ў раёне пункта пропуску «Бераставіца» на беларуска-польскай мяжы. Плошча складскіх памяшканняў складзе больш за 5,7 тыс. м2, плануецца будаўніцтва гасцініцы, а таксама адміністрацыйных будынкаў, дзе будзе размяшчацца кафэ, банк, пункт мытнага афармлення.

У канцы 2018 года плануецца ўвесці ў строй першую чаргу мультымадальнага прамыслова-лагістычнага комплексу «Бремено-Орша», якая ўключае пад’язную дарогу, складское будынак і аўтамабільны тэрмінал лагістычнай пляцоўкі. Агульная плошча забудовы МПЛК «Бремино-Орша» – 230 га, тэрыторыя комплексу ўваходзіць у СЭЗ «Віцебск», плануецца надаць гэтаму аб’екту роўныя ўмовы дзейнасці з кітайска-беларускім індустрыяльным паркам «Вялікі камень».

Асноўнымі тэндэнцыямі 2018 года ў сегменце складской нерухомасці сталі: ўмераны рост уводу новых складскіх плошчаў, павышэнне патрабаванняў кампаній да лагістычнаму сэрвісу, зніжэнне кошту лагістычных паслуг і паслуг адказнага захоўвання, зніжэнне якасці лагістычных паслуг, што аказваюцца лагістычнымі аператарамі.

У выніку аналізу ставак арэнды на рынку складской нерухомасці Мінска і Мінскага раёна, выяўлена, што среднерыночных стаўка арэнднай платы за 1 м2 складской плошчы класа «А» – 6-7,5 еўра, класа «У» – 4-5 еўра, класа «З» – 2-3 еўра з ПДВ. Стаўка арэнды залежыць ад арандуемай плошчы, месцазнаходжання складскога аб’екта, транспартнай даступнасці. Найбольшым попытам карыстаюцца складскія плошчы ў раёне МКАД, а таксама ад 2 да 10 км ад МКАД. У 2018 годзе вакантныя плошчы хутка займаліся дыстрыб’ютарамі, рытэйлам. Якасць лагістычных паслуг, што аказваюцца лагістычнымі аператара на складах зносін карыстання застаецца невысокім, аператары імкнуцца зарабіць грошы, але не павышаюць якасць лагістычнага сэрвісу. Назіраюцца выпадкі недахопу навучанага складскога персаналу (высокая цякучка працоўнага персаналу), у сувязі з чым разгрузка і апрацоўка грузаў зацягваюцца, памылкі ў отборке тавараў, яго камплектацыі, а таксама зацягваецца працэс камплектацыі і развозу і г. д.

РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  Рэканструкцыя дарог у Беларусі

З’яўляюцца кампаніі, якія прапануюць аўтсорсінг паслуг складскога персаналу. Аднак часцяком гэта проста грузчыкі і маркировщики, г. зн. ненавучаньнем персанал. Прапановы навучанага персаналу, дасведчанага працу комплектовщика практычна адсутнічае, альбо ж пад выглядам комплектовщиков прапануюць простых грузчыкаў, якіх знайшлі каля «плота» . Выснову адзін, рынак аўтсорсінгу складскога персаналу яшчэ не сложилсяв Беларусі.

Сярэдні кошт паслуг адказнага захоўвання на верасень у 2018 г. -0,60 BYN без ПДВ за адну европаллету у суткі. Кошт адказнага захоўвання залежыць ад аб’ёмаў захоўвання, на тэндэрах цана можа падаць і ніжэй 0,60 BYN без ПДВ.Аднак, трэба разумець, што да паслуг адказнага захоўвання яшчэ неабходна дадаць кошт за «уваход і выхад», а таксама кошт грузобработки (маркіроўкі, стикировки, упакоўкі і г. д.).

У залежнасці ад узроўню тэхнічнага абсталявання кошт будаўніцтва склада класа «А» складае 700долл. за м2, без уліку кошту зямлі. У гэты кошт, як правіла, ўключаюцца выдаткі, звязаныя з распрацоўкай праекта, будаўніцтвам склада і транспартных камунікацый, а таксама яго тэхнічныя абсталяванне (без уліку стеллажной сістэмы, сістэмы кіравання складам і складской тэхнікі).

Источник: www.transportal.by

Отправить ответ

  Subscribe  
Сообщить о