Як сябе паводзіць з польскай транспартнай інспекцыяй і не атрымаць штраф

//Як сябе паводзіць з польскай транспартнай інспекцыяй і не атрымаць штраф

Як сябе паводзіць з польскай транспартнай інспекцыяй і не атрымаць штраф

2018-06-01T12:00:09+00:00 Июнь 1, 2018|Новости|

У апошні час пачасціліся выпадкі, калі ў расійскіх і беларускіх транспартных кампаній пры перавозках праз тэрыторыю Польшчы ўзнікаюць праблемы з транспартнай інспекцыяй і іншымі органамі кантролю. Як правіла, у 50% выпадкаў прыпынкаў грузавых аўтамабіляў з краін СНД заканчваецца атрыманнем штрафу і эвакуацыяй машыны на штрафстаянку.

Многія з гэтых эпізодаў адбываюцца з-за простага няведання кіроўцамі-дальнабойнікамі сваіх правоў і асаблівасцяў польскага транспартнага заканадаўства.

Большасць штрафаў транспартныя інспектары выпісваюць за невыкананне кіроўцамі рэжыму працы і адпачынку, адсутнасць неабходных дакументаў або пры даглядзе транспартнага сродку.

Трэба не баяцца адстойваць свае інтарэсы і падаваць апеляцыі. Зараз транспартныя фірмы з Беларусі, Расіі, Украіны, Казахстана падаюць вельмі мала апеляцый. У размове з інспектарам многае залежыць ад тлумачэнняў кіроўцы. Пры падачы апеляцый найбольш важным з’яўляецца пратакол. Вынік разбору або скаргі ў судзе залежыць ад таго, падпісаў яго кіроўца, уносіў ён тлумачэнні і пісаў ён заўвагі.

У пратаколе важная другая старонка, асабліва графы аб заўвагах да дакумента і прычыны адмовы кіроўцы падпісаць пратакол. Бо калі дальнабойнік распісаўся ў ім, па сутнасці, ён пагадзіўся з усім, што напісана ў пратаколе. Для аспрэчвання акта кіроўцу дастаткова замест подпісы напісаць «я не згодны» або «я не разумею». І не важна, на якой мове гэтыя фразы будуць напісаны. У кіроўцы ёсць гэта права. Гэта ў далейшым дапаможа правільна выбудаваць абарону.

Пры падпісанні пратаколу кіроўца абавязкова павінен паказаць адрас для карэспандэнцыі на тэрыторыі Польшчы ці ЕС. Гэта можа быць адрас партнёра або проста вашага сябра – жыхара Польшчы. Па-за Еўрасаюза ніякія лісты нікому адпраўляцца не будуць. І, па сутнасці, у вас не будзе магчымасці падаць апеляцыю, і ўся сума штрафу пяройдзе ў даход польскай дзяржаве.

РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  Всемирная статистика дорожно-транспортных происшествий

Не менш важная праверка інспектарам дадзеных тахографа сумесна з кіроўцам.

Тахограф фіксуе кожную хвіліну працы і адпачынку толькі прафесійнага кіроўцы. І калі, да прыкладу, кіроўца прыехаў з рэйса, не забраў сваю карту з тахографа і пайшоў адпачываць, а ў гэты час гаспадар ці іншы супрацоўнік фірмы вырашыў заправіць машыну, сеў і паехаў, гэта павінна быць задакументавана. Бо ні гаспадар, ні работнікі тэхнічнай службы не з’яўляюцца прафесійнымі вадзіцелямі, якія не маюць карты, не ездзяць у рэйсы. Трэба выкарыстоўваць функцыю OUT і дакументаваць кожны праезд транспартнага сродку. Інспектары звычайна ідуць адной і той жа працэдуры, але абставіны заўсёды розныя і часта могуць паўплываць на вынік усяго справы.

Інспектары – гэта спецыялісты, але яны таксама людзі. А ўсе людзі здзяйсняюць памылкі. Яны часам спяшаюцца, асабліва часта яны дапускаюць недакладнасці, калі штрафуюць кіроўцаў з Беларусі, Расіі, Украіны. Таму што яны ўпэўненыя, што ніякіх апеляцый не будзе, і гэта меркаванне неабходна мяняць.

Прыводзім кароткую вытрымку саветаў, якія трэба выконваць, каб не атрымаць штраф:

Для кіроўцы:

  • не баяцца адстойваць свае правы, не абражаць інспектара. Паводзіць сябе ўпэўнена, спакойна, але актыўна ўдзельнічаць у праверцы.
  • адразу папярэдзіць інспектара, што ў працадаўцы ёсць прадстаўніцтва/прадстаўнік у Польшчы і сказаць яго інспектару адразу папярэдзіць інспектара, што ў працадаўцы ёсць прадстаўніцтва/прадстаўнік у Польшчы і сказаць яго інспектару
  • кіроўца можа запісваць на дыктафон размову з транспартным інспектарам, а таксама рабіць фатаграфіі ключавых працэсаў праверкі, асабліва пры праверцы транспартнага сродку. Заканадаўства Польшчы гэтага не забараняе. Калі інспектар супраць, кіроўца можа сказаць аб тым, што гэта яго элемент абароны сваіх правоў.
  • не паддавацца на правакацыі транспартнага інспектара. Не верыць абяцанням распачаць справу за маніпуляцыі з тахографом або на абяцанне выпісаць мінімальны штраф, калі кіроўца пагодзіцца падпісаць пратакол без каментароў.
  • замест подпісу ў пратаколе у графе для заўваг напісаць на любым мове «я не згодны», «у мяне ёсць сумненні», «я не разумею» ці «я адмаўляюся падпісваць пратакол»
  • пасля аплаты закладу інспектар абавязаны вярнуць кіроўцу (асабліва замежніку) усе дакументы. Адмова ў вяртанні дакументаў з’яўляецца парушэннем.
РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  Увеличено число разрешений для грузоперевозок

 

Для кіраўніка:

  • патрабаваць ад кіроўцаў актыўнага ўдзелу ў дарожных праверках, прасіць іх не баяцца выказваць заўвагі і сумневы
  • даць кіроўцу адрас у Польшчы, які ён можа паказаць для карэспандэнцыі
  • высветліць у дальнабойніка нумар мандата (патрэбен пры падачы заяўкі ў суд на яго ануляванне) і напісаць у транспартную інспекцыю ліст з просьбай падоўжыць тэрмін яго разгляду (звычайна на абскарджанне даецца ўсяго сем дзён)
  • даведайцеся у дальнабойніка падрабязнасці гутаркі з інспектарам і на гэтым будаваць сваю скаргу
  • пры сумніўных або спрэчных момантах па законе суд заўсёды прымае бок транспартнай кампаніі, а не інспекцыі
  • нават калі транспартны інспектар выявіў відавочнае парушэнне (напрыклад, знайшоў магніт каля тахографа), падаўшы скаргу, кіраўнік кампаніі заўсёды можа даказаць, што ён не даваў указанне выкарыстоўваць магніт. Дзякуючы гэтаму, атрымаецца пазбегнуць штрафу для кампаніі.
  • абскарджваць пастанову суда можна ў сямідзённы тэрмін пасля яго абвяшчэння
  • пры станоўчым рашэнні суда цяжбы з транспартнай інспекцыі грошы вернуць на кошт фірмы.

Крыніца: Крыніца: NEWS E100, навучанне ад кампаніі Е 100

Источник: www.transportal.by

Отправить ответ

  Subscribe  
Сообщить о