«Еўраопт» даў справаздачу аб даходах, абавязках і выдатках на рэкламу ў 2017 годзе

//«Еўраопт» даў справаздачу аб даходах, абавязках і выдатках на рэкламу ў 2017 годзе

«Еўраопт» даў справаздачу аб даходах, абавязках і выдатках на рэкламу ў 2017 годзе

2018-05-05T08:58:01+00:00 Май 5, 2018|Новости|

«Еўраопт» даў справаздачу аб даходах, абавязках і выдатках на рэкламу ў 2017 годзеУ 2017 годзе выручка групы кампаній «Еўрагандаль» (ключавы актыў — 500 магазінаў «Еўраопт» і «Бруснічка») павялічылася ў параўнанні з 2016 годам на 8,1% і дасягнула 3,93 млрд рублёў (альбо ў далярах на 11,3%, да 2, 04 млрд. даляраў). Гэта вынікае з паведамлення «Еўрагандаль», у якім прыведзены кансалідаваныя вынікі працы кампаніі па міжнародным стандартам фінансавай справаздачнасці (МСФС), піша TUT.by.

Чыстая рознічны выручка кампаніі павялічылася на 5,7% і дасягнула 3,6 млрд рублёў (1,86 млрд даляраў) пераважна дзякуючы адкрыццю новых магазінаў.

Упэўнены рост валавы маржы на 2,7 п. п. з 23,3% у 2016 годзе да 26% у 2017 годзе быў абумоўлены паскарэннем разлікаў з пастаўшчыкамі (дазволіла атрымаць больш выгадныя закупачныя ўмовы) і павелічэннем долі высокомаржинальных тавараў у продажах, адзначаецца ў справаздачнасці.

Дзякуючы росту аперацыйнай прыбытку на 54,5%, а таксама скарачэння чыстых фінансавых выдаткаў на 28,5% чысты прыбытак «Еўрагандаль» у 2017 годзе склала 102,5 млн рублёў (53,1 млн. долараў) у параўнанні з чыстым стратай 42,7 млн рублёў годам раней.

Пры гэтым рэнтабельнасць па чыстай прыбытку ў 2017 годзе склала 2,6% ад выручкі, а ў 2016 годзе — мінус 1,2% ад выручкі.

— У 2016-2017 гадах сярэдняя рэнтабельнасць «Еўрагандаль» склала як па стандартах МСФС, так і па нацыянальным стандартам бухгалтарскага ўліку — каля 0,8%. Дадзены ўзровень рэнтабельнасці адпавядае рэаліям бізнесу прадуктовай рознічнага гандлю ў Беларусі, у той час як за мяжой кампаніі, як правіла, маюць значна больш высокую рэнтабельнасць: у прыватнасці, сярэдняя маржа чыстага прыбытку за 2016-2017 гг. у лідэраў расейскага рынку: кампаніі «Магніт» — 4,1%, кампаніі «Стужка» — 3,6%, а ў лідэраў польскага рынку — больш за 4% за аналагічны перыяд, — пракаментаваў дадзеныя гендырэктар «Еўрагандаль» Андрэй Зубкоў.

РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  Колькасць камер фотафіксацыі на дарогах Беларусі плануецца падвоіць

Адміністрацыйныя і камерцыйныя выдаткі (без уліку амартызацыі) «Еўрагандаль» у працэнтах ад выручкі павялічыліся на 0,4 п. п. да 16, 5% пераважна ў сувязі з ростам выдаткаў на маркетынг і рэкламу (на 0,5 п. п. да 1% у разліку ад выручкі, то ёсць да 36,7 млн. рублёў) на фоне агрэсіўнай маркетынгавай стратэгіі. Рост выдаткаў на маркетынг і рэкламу быў цалкам кампенсаваны за кошт значнага павелічэння выручкі ад маркетынгавых паслуг, аказаных пастаўшчыкам, гаворыцца ў паведамленні.

У 2017 годзе «Еўрагандаль» значна ўмацаваў сваё фінансавае становішча пераважна дзякуючы паспяховаму размяшчэнні еўрааблігацый на суму 350 млн даляраў у кастрычніку. Гэта дазволіла аптымізаваць графік пагашэння, паменшыць кошт пазыковых сродкаў (сярэдняя працэнтная стаўка знізілася на 1, 1 п. п. па стане на 31 снежня 2017 года) і павялічыць долю незабяспечанага фінансавання (з 20% да 56%). Акрамя таго, «Еўрагандаль» павялічыў долю запазычанасці, намінаванай у беларускіх рублях, у структуры пазыковай партфеля на 16, 3 п. п. з 2,1% да 18,4%.

Па выніках рэфінансавання запазычанасці з тэрмінам пагашэння ў 2018-2020 гг. структура доўгу ў разрэзе кароткатэрміновы/доўгатэрміновы доўг значна палепшылася, пры гэтым доля кароткатэрміновых крэдытаў знізілася з 41,5% да 2,3% ад агульнага доўгу ў памеры 1,366 млрд рублёў.

Паказчык EBITDA прадэманстраваў значны рост на 44,4% і дасягнуў 371,7 млн. рублёў, пры гэтым маржа EBITDA павялічылася да 9,5% (супраць 7, 1% у 2016 годзе) галоўным чынам за кошт росту валавой маржы.

Каэфіцыент «чысты доўг/EBITDA» істотна палепшыўся і склаў 3, 2 х па стане на 31 снежня 2017 года па параўнанні з 4,7 х годам раней. Каэфіцыент пакрыцця «EBITDA/працэнтныя выдаткі» дасягнуў 2,7 х супраць 1,9 х на канец 2016 года.

РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  2018 год б'е рэкорды па продажы імпартнай грузавы тэхнікі!

Выкананне дадзеных паказчыкаў дазволіла выплаціць дывідэнды ў памеры 10 млн даляраў (19,3 млн. рублёў).

«Усе гэтыя фактары ў спалучэнні з чаканым пазітыўным прагнозам росту беларускай эканомікі, паскарэннем тэмпу росту рэальнай заработнай платы і фундаментальнымі паказчыкамі рынку харчовай розніцы Беларусі ствараюць трывалую аснову для паспяховай далейшай рэалізацыі нашай стратэгіі. Мы плануем працягнуць рэалізацыю стратэгіі росту з нізкімі капітальнымі выдаткамі з фокусам на адкрыцці крам малога фармату на арандаваных плошчах. Акрамя таго, кампанія вывучае ўсе стратэгічныя магчымасці, у тым ліку выхад на рынкі капіталу ў бліжэйшай перспектыве, у тым ліку магчымасць правядзення IPO, у залежнасці ад рынкавых умоў», — адзначыў Андрэй Зубкоў.

Источник: transinfonews.by

Отправить ответ

  Subscribe  
Сообщить о