Беспілотныя фуры назаўжды зменяць сферу грузаперавозак

//Беспілотныя фуры назаўжды зменяць сферу грузаперавозак

Беспілотныя фуры назаўжды зменяць сферу грузаперавозак

2018-09-14T00:01:40+00:00 Сентябрь 14, 2018|Новости|

У бліжэйшыя гады ў продаж паступяць першыя беспілотныя фуры, якія назаўжды зменяць сферу грузаперавозак. Толькі ў ЗША працэс закране мільёны работнікаў. І ў першую чаргу пацерпяць уладальнікі самых вялікіх заробкаў на рынку — дальнабойшчыкі . Індустрыя грузавых перавозак у ЗША ацэньваецца ў $740 млрд у год. Штогод перавозяць фуры да 10 млрд тон грузаў, а ў галіны працуюць мільёны людзей. Большасць з іх пакуль не ўсведамляе, якія трансфармацыі адбудуцца на рынку праз 25 гадоў.
Аналітыкі прагназуюць, што змены ў першую чаргу закрануць кіроўцаў вялікагрузаў і закрануць больш за 2 млн чалавек толькі ў Амерыцы. Аднак сацыёлаг Стыў Висселли лічыць, што аб такіх лічбах казаць пакуль рана. Сваім прагнозам ён падзяліўся з Wall Street Journal.

Многія вадзіцелі выконваюць задачы, якія складана аўтаматызаваць ў сілу іх спецыфікі. Так, некаторыя выкарыстоўваюць спецыялізаваную тэхніку, для якой патрэбныя не толькі навыкі кіравання. На думку даследчыка, работнікі кур’ерскіх службаў таксама пакуль абаронены ад аўтаматызацыі, паколькі ім даводзіцца працаваць у гарадскім асяроддзі са складанай навігацыяй.

Але ёсць адна група, чыю працу прасцей за ўсё аўтаматызаваць, — гэта дальнабойшчыкі. Больш за 294 тысяч чалавек у Амерыцы перавозяць грузы на далёкія адлегласці, і часцяком на гэтым іх абавязкі сканчаюцца. Кіроўцам фур не даводзіцца лавіраваць па вузкіх вулачках, разгружаць тавар, замацоўваць прычэпы або праводзіць інспекцыю. Аднак з-за цяжкіх умоў працы дальнабойнікі часта атрымліваюць больш сваіх калегаў, часам у два разы.

Як ні парадаксальна, але ў гэтай сферы менавіта ўладальнікі найбольш высокіх даходаў рызыкуюць застацца без працы па віне тэхналогій. Кампаніям-перавозчыкам сітуацыя выгадная ўдвая. Яны не толькі скароцяць выдаткі, замяніўшы кіроўцаў робофурами, але таксама змогуць арганізоўваць рэйсы без абмежаванняў па часе.

РЕКОМЕНДУЕМ ЕЩЕ:  Ограничение движения грузового транспорта

У адрозненне ад кіроўцы, рабатызаваны вялікагруз не мае патрэбу ў адпачынку і можа працаваць кругласутачна без перапынкаў і выхадных. «Рызыка аўтаматызацыі заключаецца не ў адсутнасці працы, а адсутнасці добрай працы», — падкрэслівае Висселли, які сам у якасці эксперыменту працаваў кіроўцам фуры.

Дапамагчы кіроўцам, пакуль не стала занадта позна, змогуць толькі праграмы перападрыхтоўкі. У ЗША пакуль няма ні адной: паколькі на рынку да гэтага часу няма робогрузовиков, прадстаўнікам індустрыі здаецца, што турбавацца не аб чым.

Аднак многія кампаніі плануюць прадставіць свае распрацоўкі ўжо ў пачатку 2020-х гадоў, а амерыканскі стартап Starsky Robotics мае намер выпусціць партыю седлавых цягачоў з выдаленым кіраваннем ужо ў 2018 годзе. Volvo тэстуе полуавтономные грузавікі ў ЗША, Tesla абяцае ў будучыні абсталяваць функцыяй аўтапілота электрофуры Semi, а КамАЗ збіраецца тэставаць беспілотныя велікагрузы на расейскіх заводах ўжо ў наступным годзе.

Источник: www.transportal.by

Отправить ответ

  Subscribe  
Сообщить о